Veelgestelde vragen.

Klant worden

Hoe word ik klant?

Je kan klant bij ons worden door een offerte aan te vragen en daarbij een online account aan te maken. Vervolgens nemen we contact met je op. We vragen daarbij wat gegevens op, waaronder één of meerdere identiteitsbewijzen, zodat we je aanvraag kunnen beoordelen.

Kan iedereen klant worden?

Wij verhuren aan professionele partijen waarvan we kunnen zien dat ze ervaring hebben met professionele apparatuur. Dat doen we om onze gear te beschermen. Mocht je hierover vragen hebben neem dan vooral contact op.

Hoe kan ik inloggen?

Je kan een account aanmaken zodra je een aanvraag doet. Klik op je winkelmandje (rechtsonder in beeld) en klik op ‘Offerte Aanvragen’. Hierna kom je op de Log in pagina waar je kan inloggen of jouw account kan aanmaken.

Je gebruikt deze login alleen tijdens het aanvragen van je offerte. We bieden geen mogelijkheid aan om in te loggen om je boeking of factuur in te zien. We delen dit wel altijd per mail. Mocht je toch iets in willen zien of opnieuw willen ontvangen, laat het ons dan weten!

Openingstijden

Wat zijn jullie openingstijden?

We zijn normaal gesproken vanaf 09:00 tot 18:00 op kantoor. Maar soms staan we op set en zijn we helemaal niet aanwezig. Neem altijd even contact op als je langs wilt komen, dan zorgen we dat er iemand aanwezig is.

Apparatuur

Kan ik lenzen ook los huren?

Als lenzen enkel als set aangeboden worden, dan verhuren wij ze in principe niet los. Je kan altijd even contact opnemen en jouw situatie uitleggen.

Tarieven

Waarom zijn jullie verhuurprijzen relatief laag?

Onze tarieven zijn laag omdat wij de gear voor onze eigen shoots hebben aangeschaft maar lang niet alle dagen aan het draaien zijn. Op de dagen dat de apparatuur stilstaat verhuren dan de apparatuur! Maar, doordat we van bijna alle apparatuur meerdere items hebben kunnen we je ook van gear voorzien als we zelf aan het draaien zijn.

Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

De prijzen die op de website worden genoemd zijn exclusief btw. Er komt dus nog 21% bij op.

Mag ik de gear een dag eerder ophalen en/of later terugbrengen?

De gear kan de dag voor de (eerste) draaidag opgehaald worden, in de meeste gevallen vanaf 15:00. De dag na de (laatste) draaidag willen we de gear meestal om 11:00 weer ontvangen zodat we het weer gereed kunnen maken voor andere draaidagen. Onze website houdt rekening met deze tijden en berekent op basis daarvan de tarieven als je jouw pickup en return moment aangeeft. Als je toch een ruimere pickup/return wil, neem dan even contact op of plaats een opmerking tijdens de checkout.

Hoe werkt het gebruik van een kortingscode?

Kortingscodes zorgen ervoor dat je gear nog voordeliger bij ons kan huren. Als je een code hebt voer je deze tijdens de laatste stap van je offerteaanvraag in. De codes zijn op veel producten van toepassing. Zodra je de een product hebt toegevoegd aan je winkelmandje kan je zien of er korting op dat product van toepassing is. Tijdens de checkout zie je jouw totale korting.

Kan ik relatiekorting krijgen?

We investeren graag in een duurzame relatie met onze huurders. Kom je vaker bij ons terug voor grotere bestellingen? Dan belonen we dat graag!

Als je laatste huur hoger dan €500 (excl. btw) uitviel, kan je serieuze korting pakken:

Laatste draaidag Kortingspercentage
Afgelopen half jaar 5%
afgelopen drie maanden 10%
Afgelopen maand 15%
Afgelopen week 20%
De relatiekorting is geldig op meer dan 90% van de artikelen, bijvoorbeeld op de Arri 35, Mini & Amira. Zodra je de een product hebt toegevoegd aan je winkelmandje kan je zien of er korting op dat product van toepassing is. Tijdens de checkout zie je jouw totale korting.

Services

Hoe werkt het laten bezorgen/ophalen van gear?

We kunnen een bestelling afleveren en ophalen op locatie. De vanaf-prijs per rit is €30 en de uiteindelijke prijs die we hiervoor rekenen is afhankelijk van de betreffende locatie en het aantal kilometers die we moeten afleggen. We houden vaak €0,50/km aan.

Klik onderin het winkelmandje aan of je jouw order wil laten bezorgen en/of wil laten ophalen. Tijdens de checkout laat je bij de Extra Opmerkingen tab weten wat de aflever/ophaallocatie is zodat we in de prijs hiervoor in de offerte kunnen meenemen. Vervolgens nemen we contact met je op om verder af te stemmen.

Hoe kan ik de gear laten preppen en testen?

We helpen je graag met het preppen en testen van de gear voor je boeking. Zo zorgen we er bijvoorbeeld graag dat we een strakke camera setup voor je kunnen bouwen. Dat kan extra handig zijn als je de gear ook laat bezorgen/ophalen door ons. Zo weet je zeker dat alles is gecovered.

De vanaf-prijs hiervoor is €50 en de definitieve prijs die we hiervoor rekenen is afhankelijk van de hoeveelheid gear die getest moet worden.

Klik onderin het winkelmandje aan of je jouw order wil laten preppen en testen. Tijdens de checkout laat je bij de Extra Opmerkingen tab weten wat extra van belang is tijdens het testen. Vervolgens nemen we contact met je op om verder af te stemmen.

Kunnen jullie ook gear van andere verhuurbedrijven voor mij verzamelen?

Het kan voorkomen dat je nog extra gear nodig hebt die wij niet verhuren. Dit kan voor jou tijdrovend zijn omdat je verschillende verhuurbedrijven moet bezoeken. Daarom bieden wij de mogelijkheid aan om dit voor je op te halen bij de andere verhuurbedrijven zodat je alles bij ons op kan halen.

Hoe werkt het?
Voeg deze service toe aan je winkelmandje. Je vindt het op de homepage onder de categorie: Services. Geef daarbij aan langs hoeveel verhuurbedrijven we moeten rijden. Tijdens de checkout laat je bij de Extra Opmerkingen tab weten bij welke verhuurbedrijven je gaat huren. Vervolgens nemen we contact met je op om verder af te stemmen.

Spelregels
-We bieden deze service aan zodra je vanaf €250 bij ons huurt.
-De verhuurbedrijven dienen zich in de regio Amsterdam te bevinden.

Kunnen jullie op set ook helpen als assistentie/First AC?

Jazeker. Dat lijkt me leuk!

Ik – Daan Hettinga – bied mezelf ook aan als cameraman en camera assistent.  Je kan me bellen op 06-43128618 om verder te praten of ‘me’ toevoegen op de homepage in de onderste categorie – dan vind je direct de tarieven die ik hanteer. Vervolgens nemen we contact met je op om verder af te stemmen.

Spelregels
-De aangegeven dag fee’s zijn alleen van toepassing in combinatie met rental vanaf €500.
-Kortingscodes en relatiekortingen zijn niet van toepassing op de bovengenoemde bedragen.

Testen

Kan ik komen testen?

Je kan bij ons op kantoor komen testen als je het vooraf laat weten. Een half uur is altijd mogelijk, maar als je langer nodig hebt laat dit dan vooraf even weten.

Bereikbaarheid

Waar vind ik jullie?

We zijn gelegen in Amsterdam op IJsbaanpad 2. Je parkeert daar gemakkelijk je auto in de straat. Let op: Het is betaald parkeren. Als je ons niet gemakkelijk vindt kan je altijd even bellen: 020 210 1356.

Is het bereikbaar met het OV?

We zijn gemakkelijk te bereiken via tramhalte IJsbaanpad of metrostation Amstelveenseweg.

Algemene voorwaarden

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Je kan onze Algemene Voorwaarden hier vinden. Bij elke boeking dien je deze te hebben gelezen en akkoord te geven.

Vraag niet beantwoord?

Neem dan contact met ons op.

Productiehuis Rentals

IJsbaanpad 2
1076 CV Amsterdam
020 210 1356
gear@hetproductiehuis.nl